Ontwikkelen: contenttypes

Bij het bedenken van de 3 contenttypes heb ik erg lang nagedacht over wat belangrijk was voor de studenten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 3 verschillende contenttypes en deze verder uitgewerkt door middel van sjablonen. Mijn 3 contenttypes zijn bestemmingen, reistips en uitwisselingservaring. Deze sluiten goed aan op mijn concept zodat het voor de studenten een stukje makkelijker wordt.

Bestemming

bestemmingen2

Deze bestemmingen zijn bedoeld voor de studenten die wat meer te besteden hebben. Ik vond het belangrijk dat er voor alle studenten, een soort vakantie bij zat die voor hem of haar aantrekkelijk is. Daarom heb ik ervoor gekozen om bij dit contenttype mooie plekken in landen te beschrijven. Hierdoor kunnen de studenten onderscheid maken tussen de mooie plekken in een land die hen aanspreekt.

Uitwisselingservaring

uitwisseling-met-studenten

Dit contenttype past goed bij mijn concept voor studenten die aan de hogeschool zitten. Tijdens je studie moet iedereen minimaal 1 keer stage lopen bij een bedrijf. Dit kan zowel in Nederland als in het buitenland. Het is voor de meeste studenten spannend om helemaal alleen stage te gaan lopen in het buitenland. Het is dus fijn voor de studenten om ervaringen te lezen van medestudenten die zo’n uitwisselingsproject al gedaan hebben.

Reistips

reistips1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studenten verdienen het ook om op vakantie te gaan, daarom heb ik ervoor gekozen om reistips te geven. Ze hebben door hun studie weinig tijd om alles uit te zoeken voor hun reis. Dus door middel van dit contenttype wil ik ze een handje op weg helpen. Het is erg belangrijk dat je goed voorbereid op reis gaat. De reistips zijn onder verdeeld in 3 categorieën, namelijk backpacken, interRail’en en stedentrips.

Leave a Reply

