Distributie

Er zijn 3 kanalen die voor mijn contenttype erg handig zijn om te gebruiken. Dit zijn Instagram, Facebook en Pinterest. Deze 3 heb ik gekozen omdat mijn concept gaat over reizen en deze 3 kanalen het beste aansluit bij de studenten. Ze gebruiken tegenwoordig voornamelijk Facebook, Instagram en Pinterest wordt vooral door veel vrouwelijke studenten gebruikt.

Vooral Instagram en Pinterest zijn gericht op foto’s, omdat er tijdens reizen enorme gave foto’s gemaakt worden, denk ik dat ik op deze manier mensen kan trekken naar mijn website. Dus via deze twee kanalen zullen er voornamelijk foto’s verspreid worden. Facebook daarentegen is erg populair onder een grotere groep studenten. Hierop zullen reistips, bestemmingen en uitwisselingservaringen leesbaar zijn, met daarbij een link naar de website.

Hoe ik de kanalen verder uitwerk is op de foto hieronder zichtbaar. Ik heb ervoor gekozen om het met beeld uit te leggen in plaats van met woorden, omdat ik vind dat het hierdoor een stuk duidelijker wordt wat precies de bedoeling is.

insta

pinter

fb

Leave a Reply

